Monday, March 15, 2010

Congrats LCW!



Chong Wei finally lands All-England crown in seventh attempt

WORLD No. 1 Lee Chong Wei stopped for a fleeting moment in disbelief after hitting the match point in the men’s singles final of the All-England at the National Indoor Arena in Birmingham yesterday.

And when it finally dawned upon him, a jubilant Chong Wei punched his fists in sheer joy. He had finally taken down a stubborn Kenichi Tago of Japan 21-19, 21-19 in a 47-minute final to be crowned the 100th champion of the world’s oldest badminton tournament.

“I just could not believe that I have finally won it after dreaming about it for so long,” said Chong Wei, who succeeded to win the title in his seventh attempt. “This is so special because it is the 100th year and everyone will surely remember me for a long time.”
read more

Lama gler nk tunggu game nih.. dkt kul 12mlm baru start.. game2 sebelum tu semua fight..tu yg lama.. nmpk LCW mmg bole main lg bagus dr mlm td.. biasa aku tgk mmg lg bagus..tp mamat Jepun tu pun bagus gak..mmg nmpk ada potensi.. klu x xde le dia smpi final maaaaa... apapapun.. TAHNIAH LEE CHONG WEI!


kata aku: suka tgk time tv wat slow motion time smash tu.. nmpk PERFECT siuts!

Wednesday, March 10, 2010

Janda?

Apa punya tajuk daaa.. kasi jalan saja...

Janda = org yg ditinggalkan/meninggalkan pasangan/tempat kerja/pertubuhan/parti dan yg seerti dgn nya...


Ini utk global meaning la.. bkn terhad utk pompuan jer.. so, buat pompuan2 tu jgn le cepat terasa. Baca kasi abes dulu ya....

Kalau dah menjanda ni.. mcm2 perangai.. mayb semua depends on sbb2 dia memilih utk menjanda ataupun dijandakan. Biasanya time ni adalah time yg kritikal bg para janda nih.. emosi x menentu.. hati panassss... so time ni lah akan keluarlah mcm2 perkataan yg berlandaskan emosi... biasalah.. bila hati dah panas... semuanya nak dimarahler.. semua x betul! sabaaarrrrrrr.... lg byk anta bercakap.. lebih terserlah hati budi dan perangai anta...... Astaghfirullahal azim....


kata aku: istighfar......

Friday, February 19, 2010

balik dari cuti

ehemmmm...

lamanya aku x update blog. Balik kg daaa... best plak duk kg tanpa gangguan kotaraya nih. Rasa aman jer.. kebetulan plak line berukband mmg sgt teruk, so xyah la aku susah2 nk tunggu berjam-jam dgn internet..

Ni ada sikit ole2 dr kamera henpon yg dh kembali berfungsi.. mls lak nk capai digicam aku.. hehehe...




lain2 gmbr xsedia utk dikongsikan.. peace.


kata aku: patutnya sambung je lg cuti..apadaaa...

Thursday, February 11, 2010

Sudah Tiba...




Rujuk sini; sini and next step sini... tungguuuu....



kata aku: 1st phase - just the beginning...

Tuesday, February 9, 2010

Komik Feb.

Walaupun keputusan Siapa MB Perak? hari ini tidak memuaskan hati sesetengah pihak, ianya mmg aku dah jangka. Nampaknya rakyat Perak kenala tunggu 2-3 tahun lg utk memberi mandat baru utk menentukan pihak mana yg mereka pilih.. lama lg.. mcm2 isu bole timbul.. mcm2 perkara bole jadi.. hrp2 semangat yg membara di jiwa masing2 terus menebal. 1 nasihat buat warga muda Perak khasnya, seluruh warga muda Malaysia amnya..yg dah & akan layak mengundi.. DAFTAR le cepat! rugi tak rasa pengalaman mengundi.. takat kempen tu aku dah masak sgt.. belasan tahun aku dah selalu ikut org kempen.. mmg best!!! tp pengalaman mengundi mmg satu pengalaman yg korang x akan lupakan.. dari undi tu la akan menentukan kepimpinan negara di masa akan dtg weiiii... ingat! ingat! ingat!

OK dah citer ni.. ptg td blk keje 1 pos ekspres dh masuk dlm postbox rmh aku... ini dia buku terbaru dari zunar & konco-konconya...



Mmg BESTTTTT!!!!! MESTI BELIIIII!!!! MESTI MARIIIIIIII!!!



kata aku: mari segarkan minda yg dh berkecapuk tuh...layannnn....

Monday, February 8, 2010

Persediaan

Bila baca berita pasal kemalangan ngeri yg menyebabkan semua penumpang hangus terbakar, rasa ngeri plak nak driving & travel jauh2. Nasib le aku x pernah terserempak live dpn mata kemalangan ngeri mcm tu...

Sebab cuti panjang pun dah dekat ni, sama-sama la kita yg nak drive & travel jauh2 ni buat persediaan rapi. Make sure badan fit, tido cukup dan pilih waktu travel yg korang biasa.. jgn semata-mata nak kejar tol free masa musim perayaan ni kita tukar waktu perjalanan yg kita tak pernah buat pun.. bahaya!!!


kata aku: ingat! aku kena ingat sbb aku pun travel jauh woooo...

Saturday, February 6, 2010

Project1#2: SSO

It's stand for Sangat Senang Online la ye.. it's true.. senang je nk online lps nih...



kata aku: lg mudah.. lg byk risikonya...

Thursday, February 4, 2010

Project1: IDM

What is IDM?
Ini Degil Mangkuk? Kena tau tu dulu baru bole cerita pasal Pa$sp#raS3 ya...



kata aku: mari mula mengenal huruf

Wednesday, February 3, 2010