Saturday, November 28, 2009

Saturday with Bapak

Dah hari Sabtu..hari ke-3 di kampung halamanku.. hehehe..

Spt agenda2 blk kg sebelum ni.. arini nak keluar berjalan-jalan dgn misi BESAR ngan bapak di Kota. Byk gak benda nak buat arini.. tgk lah klu aku rajin ada la report kunjungan aku di belah2 mlm nanti.. hehehehe...



kata aku: report cter duaribuduabelas pun aku x update lagik..agak lama jgk tuh..hehehehe..

Wednesday, November 25, 2009

Aidiladha

Memandangkan aku akan mula bercuti esok sbb nak blk kampung beraya wehhhh.. so di kesempatan ini aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha yg jatuh pada hari Jumaat, 27/11/09 ini bersamaan 10 Zulhijjah 1430H kepada semua kawan-kawan dan pembaca blog ini yg kenal ataupun x kenal, yang add aku dlm friendlist FB, dlm YM, twitter atau apa saja medium yg ada.. tak kira samada korang tegur aku ke tak aku.. selamat aku ucapkan walau apa pun yg korang lakukan masa cuti raya nih..

Mohon ampun & maaf sekiranya ada salah silap. terkasar bahasa, makan minum dan sebagainya.. semoga kita sama-sama dpt bercuti dgn gembira di samping orang-orang yg kita sayang..

Buat yg blk ke kampung yg kena banjir tuh.. berhati-hati dlm semua perkara.. main air mmg seronok tp jgn smpi keseronokan tu berakhir dgn kesedihan.. ingatlah masih ramai yg sayang kita walaupun ada bbrp org yg dah tak suka kat kita..



Semoga Allah penuhi hati-hati kita dengan CINTA ALLAH sepertimana Ibrahim yang mengorbankan CINTA dunia untuk mendapat CINTA ALLAH..Maha Agung!




kata aku: berhati-hati di jalanraya..smg kita slmt tiba...

Monday, November 23, 2009

Saya putarrrr..

Beb, kepala gua pusing semacam la start petang td.. nak tunggu Isya' pastu gua nak tido awal... esok nak jauhkan diri dari beban keje kat opis satu hari so must have enough rest for tmrw...

Good Nite Beb!



kata aku: pusing2 mcm gasing daaa...

Nasib

Lanjutan dari topik Ubah Haluan sebelum ini, aku baru teringat ada pasal satu benda nih.. nasib.

Apapapun perancangan.. baik dan tersusun macamana pun kalau nasib baik tu tak menyebelahi kita mmg xleh nak wat apa dah. Kadang-kadang usaha kita dah 120% untuk dapatkan sesuatu benda tu tp kalau dah tuhan kata NO! xkan berjaya jugak.. itu yg org2 tua dah selalu pesan.. Usaha+Doa+Tawakkal. Usaha je tanpa Doa & Tawakkal susah kita nak jangka apa2..

Ntah apsal la tetiba nak cter psl nasib nih??? mayb ada kena mengena ngan kisah smlm? arini ke? ntah.. mungkin teringat cter lama2 kot.. mestilah ada kena mengena ngan nasib. Lg2 skrg ni musim exam kan? So, korang dah bersungguh-sungguh belajar tu jgn lupa doa, solat hajat & tawakkal.. insyaAllah berjaya.


kata aku: arini dh start cuti sekolah!

Friday, November 20, 2009

Ubah haluan



Salam Jumaat.

Cter smlm nih, kuar pagi g keje dlm suasana sejuk pagi tu kuar le mcm biasa. On the way tu di persimpangan dilema..hahaha.. simpang ler.. diwaktu nak lalu ke jalan biasa aku terpk plak..dh lama x lalu jln hiway ke opis ni so on the spot i decided to change my way to school.. eh.. to my office.. hehehe..

Sbnrnya, baru sekali aku try lalu hiway ni utk pjlnn pegi keje pepagi..ms blk tu selaluuuuuu la sgt..sbb klu ikut laluan ni mmg akan tersasar jauh dr jln ke ofis tu..mcm kena keliling dunia baru ikut ke laluan yg btul tp kelebihannya adalah xdela sangkut2 mcm kt jln biasa smpile dh dkt2 nk masuk KL tuh..itu xleh elak la..ceruk mana pun mesti jem.. teruk ngan tak jer.

So, nak jadikan cter ni sbnrnya tlps plak simpang exit yg biasa aku lalu tuh..almk..nmpk gaya kena mencuba laluan baru lg le di pagi yg sejuk itu. Yg x bestnya kena lg lalu 1 tol, total 3 tol aku lalu pagi tuh. RM1.60+RM2.50+RM1.00 = RM5.10 aku byr tol pg smlm utk pjlnn pegi jer.. hmmmm... xpelh sekali setahun..hahaha..

Dipendekkan cter, smpi ofis awl 3-4 minit dr aku guna laluan biasa pd waktu yg lebih kurang sama...berbaloi ke? hmmmm.. x berbaloi-baloi sgt ler.. so, arini kembali ke laluan lama.. kembali ke jalan yg benar..chewaaahhhh.. arini kuar lmbt tp smpi mcm biasa.. alhamdulillah.. jln mcm clear skit arinih.. ujung2 nk cuti sekolah camtulah, mcm dh ada yg start cuti plak..hehehe..

Mcm tulah kehidupan, bila kita diberikan peluang untuk memilih kadangkala kita buat keputusan yg betul di waktu yg salah..Keputusan yg salah di waktu yg betul..cuma yg membezakan adalah ketabahan kita menempuh laluan yg panjang dan jauh tapi selesa ataupun laluan yg dekat tapi penuh liku... it's LIFE man! right???


kata aku: sesapa yg dh berubah haluan yg x btul tu, kembalilah ke pangkal jln yg btul.. mulakan pagi anda dgn FRESH! ;)

Thursday, November 19, 2009

Penat!

Arini penat mendengar.. tp kalau sekali sekala mcm ni xpe la kot.. asyik buat keje je bosan gak. Biasala jd pendengar ni klu topik & cara penyampaian x kena mmg boleh out ler.. kdg2 faktor lain jgk bole nyumbang kpd out tuh contohnya sbb letih dan ngantukkkk.. hehehehe..

integriti.. integriti.. integriti.. antara ayat yg masih segar di ingatan aku apa yg BIG BOSS kata tadi ialah kita ni deal ngan duit org..so apa2 yg berkaitan ngan duit ni kita semua kena betul2 jaga integriti kita.. tp klu hal2 lain sikit2 nk tipu tu xpelah.. diulang.. sikit-sikit ye.. hal2 lain tu mcm hal2 admin.. masa keje.. dll.. ish..ish..ish.. mcm x caya je BIG BOSS ckp camtuh...hmmmmm...syhhhhh......

apapapun.. teks ucapan dia x baca td.. dia bg amanat tanpa teks td sbb dia kata tang teks tu nnt korang dpt emel kan..so dia xnak buang masa baca...hmmmm... rasa berUNTUNG dan berBANGGA nya... bintang.. bintang... syhhhhhh....



kata aku: dpt gak tempoh bertenang dr keje arini..

Tuesday, November 17, 2009

Morning Talk

Just finished 'Morning Talk Session' with my Boss. So, talk about work & related matters ENDED there. No more talk untill further action taken.

Macam nilah.. environment kerja walau camna kolot opis tu pun kena la open.. kena open for critism.. open for bad comment from teammate/boss/coleague. Takat kena kritik tu biasalah.. aku sendiri pun selalu sangat kritik/kutuk org lagi. So kalau tak boleh nak terima kritikan dan kutukan org takyah la nak sebok2 kritik/kutuk org lain.. belajar terima kutukan/kritikan dulu baru boleh buat semua tuh.

Pagi ni, aku dah luahkan apa yg sepatutnya aku luah pada boss aku. Aku takleh keje dgn aman kalau environment keje aku pun tak aman. Bbrp perkara yg diperbincangkan harap2 dpt improve skit kualiti keje kat opis aku nih. Semua mmg xde kena mengena ngan org luar dan org yg dah kuar.. smua psl org sini jgk. Benda mmg dah lama aku tgk tp untill end of the year pun x setel2 lagi..

Hopefully akan ada perkembangan yg lebih menarik lepas nih.. insyaAllah.



kata aku: minggu ni aku bz ngan hal jer.. x terPK benda2 lain lg.. klu ada yg terasa psl aku x online YM ke FB ke apa2 ke lantak korang lah.. aku mmg xleh PK benda lain skrg nih..

Monday, November 16, 2009

What A Wonderful World

Mood.
Kadang2 mood kita ni boleh berubah bila-bila masa mengikut persekitaran. Kadang2 faktor2 peribadi byk membantu mood kita pada sesuatu waktu tuh. Kadang2 xde kena mengena pun dgn hal peribadi di rumah atau di mana2 pun.. mood tetiba boleh jadi berubah dari very welcoming person kpd moody person.. x semestinya pada pompuan ok! so jgn kata aku cuma nak mengata pihak2 pompuan jer.. aku ngamuk karang! mood baik aku telah dirosakkan arini! u better watched out! hahahaha..

Dah marah nak gelak2 plak..maknanya mmg arini aku akan ber mood "GILA" ataupun GILA-GILA..hahaha.. dah lama plak aku x dpt rasa mood mcm tuh.

Tiap org mesti pernah rasa mcm tuh.. MARAH, BENGANG, GERAM.. semua benda2 negatif lah! cuma dari segi menzahirkan tu je pendekatan masing2 berbeza. So, bila aku dari pagi ada yg buat aku GERAM.. pastu ditambah pulak ada yg buat aku KECIK HATI.. aku rasa dah x bole tahan beb! Mulala aku MARAH & BENGANG!

Bila dah semua benda2 negatif ni datang aku mmg xleh duk DIAM lg dah.. aku kena luah semua pastu baru aku pegi menenangkan fikiran aku.. kena luah dulu baru bole release separuh.. separuh lagi....... hmmmm.. akan diselesaikan sekejap lg.......


ADIOS!!!


kata aku: pegilah m*mp*s!!! hmmmm.. sabar.....

teh tarik bungkus satu!

Arini gua tak dapat minum pagi di kantin seperti selalu.. dapat turun kantin untuk tapau teh tarik jer pastu p beli paper & naik.. that's it!


kata aku: syyhhhh.. wat keje!