Friday, November 20, 2009

Ubah haluan



Salam Jumaat.

Cter smlm nih, kuar pagi g keje dlm suasana sejuk pagi tu kuar le mcm biasa. On the way tu di persimpangan dilema..hahaha.. simpang ler.. diwaktu nak lalu ke jalan biasa aku terpk plak..dh lama x lalu jln hiway ke opis ni so on the spot i decided to change my way to school.. eh.. to my office.. hehehe..

Sbnrnya, baru sekali aku try lalu hiway ni utk pjlnn pegi keje pepagi..ms blk tu selaluuuuuu la sgt..sbb klu ikut laluan ni mmg akan tersasar jauh dr jln ke ofis tu..mcm kena keliling dunia baru ikut ke laluan yg btul tp kelebihannya adalah xdela sangkut2 mcm kt jln biasa smpile dh dkt2 nk masuk KL tuh..itu xleh elak la..ceruk mana pun mesti jem.. teruk ngan tak jer.

So, nak jadikan cter ni sbnrnya tlps plak simpang exit yg biasa aku lalu tuh..almk..nmpk gaya kena mencuba laluan baru lg le di pagi yg sejuk itu. Yg x bestnya kena lg lalu 1 tol, total 3 tol aku lalu pagi tuh. RM1.60+RM2.50+RM1.00 = RM5.10 aku byr tol pg smlm utk pjlnn pegi jer.. hmmmm... xpelh sekali setahun..hahaha..

Dipendekkan cter, smpi ofis awl 3-4 minit dr aku guna laluan biasa pd waktu yg lebih kurang sama...berbaloi ke? hmmmm.. x berbaloi-baloi sgt ler.. so, arini kembali ke laluan lama.. kembali ke jalan yg benar..chewaaahhhh.. arini kuar lmbt tp smpi mcm biasa.. alhamdulillah.. jln mcm clear skit arinih.. ujung2 nk cuti sekolah camtulah, mcm dh ada yg start cuti plak..hehehe..

Mcm tulah kehidupan, bila kita diberikan peluang untuk memilih kadangkala kita buat keputusan yg betul di waktu yg salah..Keputusan yg salah di waktu yg betul..cuma yg membezakan adalah ketabahan kita menempuh laluan yg panjang dan jauh tapi selesa ataupun laluan yg dekat tapi penuh liku... it's LIFE man! right???


kata aku: sesapa yg dh berubah haluan yg x btul tu, kembalilah ke pangkal jln yg btul.. mulakan pagi anda dgn FRESH! ;)

No comments: