Sunday, November 8, 2009

terMALUnya aku....

al kisah di pagi Sabtu yg lepas slps syok membeli keperluan harian di Pasar mini yg biasa aku belanja.. tibalah masa utk membayar la kan.. time tgh carik2 brg tu xde org tp time nak bayar tu tetiba kena Q la plak.. cesss.. xpelah..tunggu jer..

tup..tup..dh kira semua adalah jumlah yg kuar dr mesin kira tuh.. cambiasa la terus bukak wallet..tiba2 rasa cemas jap..aikkk..apsal x cukup? ahhh sudah! korek punya korek still x cukup..arghhhh..camna nih.. akak cashier tu dah tgk aku lain mcm lalu dia pun bersuara..xpelah..bg mana yg ada dulu..karang bayor blk..eh, x bole la kak..kata aku..kira2 blk kurang rm2.50..bg jelah mana yg ada tu sambil org blkg dh tgk aku semacam.. akak tu siap kata..xpela..karang byr..nak pakai kan duit tuh.. eh kak xpe..sy bole cucuk je..ni psl lupa cucuk la nih tu psl x cukup..huhuhu..MALU..MALU..x pernah dlm sejarah idup aku x cukup duit nak bayar..MALU weiiiii... pastu baru teringat dlm keta ada kot? hmmm.. btul.. dlm keta mmg byk syiling..biasanya... so tanpa lengah masa g keta amik syiling yg mmg byk pun..kira-kira.. lebih dari cukup pun...fuhhhhh.. lega... kena bayar jgk time tu wooo..krg klu dh blk rmh klu kot2 terlupa nk byr.. jd darah daging nnt hutang tuhhh..x mau..x mau....

So, gitulah ya..moral of the story.. make sure sediakan duit yg cukup bila nak membeli belah di tempat yg x terima kad kredit ya..sebut psl kad kredit sbnrnya aku x ingat lgsg kedai tu bole terima kad kredit..sbb mmg klu belanja brg2 dapur aku mmg guna cash jer...xpelah..pengajaran tu sbnrnya...MALU..MALUUUUUUU..........


kata aku: TAHNIAH team NOGORI 9, JUARA Piala Malaysia 2009!

No comments: