Tuesday, August 12, 2008

WiSE ku dan Hunts

Minggu lepas mcm2 benda berlaku kat aku. Kira mcm2 pengalaman baru dan lama campur2 sekali jd dah mcm rojak ler.. mcm-mcm adaaaa.. (ni nama group hunt kitaorg nih..hehehe)

Jumaat, aku dpt MC yg PERTAMA utk tahun nih! Fuhhh.. mcm x pernah sakit plak tahun nih kan? Bkn.. MC ngan sakit x sama.. sakit x semestinya dpt MC dan MC tak semestinya sakit..eh, tak.. MC mestilah sakit, klu x sapa nak bg MC kan? Pepagi dah g Klinik kat PJ tp x ramai org mcm selalu.. biasa klu hari Jumaat n Isnin mesti ramai org tp haritu x ramai.. so dgn selamba dpt jumpa Doktor n dgn selamba aku ckp "Pls give me MC today Doc"..dgn selamba jugak doktor jwp.. OK.. so, dpt setel smua blk rmh tido lorrr.. hehehe..
So, citer ptg plak. Dlm kul 4.15pm keluar g cuci kereta dgn niat nak cuci enjin skali..mmg dah lama tunggu sbb dah lama gler x cuci enjin nih.. nak cuci pk timing belt belum tukar, klu cuci dulu krg tukar timing belt kotor blk.. so, bila smua2 dh setel inilah ms nak cuci. Setel dlm kul 4.40pm terus blah menuju ke PJ.. x jauh dlm 500m enjin WiSE gua sudah start sebu.. ok no! prob biasa lps cuci enjin.. memandangkan aku nak cepat aku just main2 minyak sambil meluncurkan WiSE ku dgn lajunya.. dgn hrpn cepat le ok.. last time bila jd camtu aku stop jap, main2 minyak smpi ok baru jln blk. So, aku buat benda yg sama smpi le dah dkt area Sunway Mentari susur ke Federal tu kena berenti sbb Traffic Light..suddenly enjin padam.. rilex.. start enjin..x hidup.. start balik..x idup jgk.. start n start n start.. x idup maaa...waduhh...kasi ON hazard light.. carik henpon.. waduhh.. tggl 1 bar.. call mekanik PJ..xde org nak dtg..call mekanik Puchong.. ok, dlm 20-30 min sampai.. ok lepak..x lama sorg mamat polis traffic dtg tegur..borak2 jer..nak tolak pun x bole psl naik bukit so dia teman le kejap sementara tunggu mekanik..x lama dia pun blah n aku lepak le tunggu tepi smbil sms WiSEr terdekat bgtau lokasi.. RyCo call baru ckp sekejap batt dah kong..mampuss...1 jam berlalu mekanik x smpi2.. masak aku nih...x lama satu tow truck lalu dan berenti(sebelum tu ada 2-3 yg lalu tp x berenti pun. Pinjam henpon mamat tu kejap tanya mekanik.. dgn selamba dia jwb, kitaorg nk dtg tp bila tgk jln jem kitaorg patah blk..tepon abg x dpt..Fuhh..ok xpe tanya mamat towing tuh, biasa ko hanta kete mana? ok x? ok.. jomlah.. aku dah mls nk 2ggu lama2 sini.. nnt makin ramai yg tambah dosa maki kat aku..biasalah tuh... so smpi kat workshop kt Jln 229 tuh cek kejap dah tau apa prob.. ini dia bendalah yg prob tuh:

Ini nama dia Campulley Censor. Kat WiSE ada 59 jenis censor..so ini salah satunya yg kena jaga betul2 ya kwn2...

OK, psl itu brg xde so xpe tinggal situ Ahad gua amik psl esok mau T.Hunt ke Melaka plak..soh mamat towing tu anta gua blk sambil pk sapa nak amik gua esok gi ofis nih??? Hah.. Mat jep ada.. ok.. setel..

[Utk rekod, WiSE aku ni baru 1st time dia buat hal kat enjin selama 4 tahun lebih aku guna ni lah]

Sabtu, treasure hunt ofis KL-Melaka.. sampai awal dlm kul 12 lebih.. submit jwpn setel dlm kul 2 pastu mkn2.. mlm dinner yg x brp sedap tu pastu bole plak ada break utk mkn durian.. glerrr perut baru isi nasik dah nak layan durian.. mangkuk betul. Setel tu sesi penyampaian hadiah setel dlm kul 11 lebih blah g Umbai pekena ikan bakar reramai.. esoknya lps bfast dlm kul 9 terus blah balik KL.


Ni gmbr2 tepi pantai puteri tu..

Ni group kitaorg.. 4 kereta semua...

3 comments:

Nik said...

ooo....patutlah...
patutlah pi melaka xjd bw Wise...
selalu nyer bgtau, apasal kali ni tk bgtau ekkk??
hmmm....

HamdanZakaria said...

bro tuh crankpulley ke campulley sensor ?

mr reef said...

campulley sensor la bro..