Friday, May 23, 2008

CHENG HO HO HO..

Setelah lama plan ngan abg n kakak aku nak gi Restoran Cheng Ho ni tp tak dapat2 pegi, akhirnya mlm tadi dapatlah jugak melaksanakan misi kami.
Perjalanan bermula jam 7.45 mlm dari rmh aku meredah MRR2 dan exit di Tmn Permata.. melalui rmh kekawan d sana.. lalu jer.. hahaha.. sampai area NZ tu start la calling2 bedudak tanya kat mana cheng ho nih tp unfortunately.. gagal mendapat jwpn yg diharapkan.. nak tanya member yg dah pernah pegi line x clear plak.. so berpusing kejap kat situ sebelum terpaksa call abg aku jugak le psl dia dah survey tengahari tu ngan kawan dia.. konon2 taknak la call dia.. bole carik le kononnya.. tak pegi ngan dia psl dia amik akak aku dulu so aku ni kira kena dtg awl utk booking dulu la gamaknya.. sudahnya.. tanya je org kat tepi jalan tuh.. settle.. terus jumpa dlm 8.45.
Dah sampai kat dalam sudah penuh, tulis nama booking meja.. so sebab ada 7 org so reserved meja besar. Si Dewi(siap berkenalan lg..hehehe..), budak jaga booking tuh kata meja besar ni dlm 9.30 baru kosong.. aku cakap takpelah psl abg aku n rombongannya x sampai lagi so lepak jela kat luar tu.. tak lama dlm 10 minit diaorang sampai terus order makanan.. so kitaorg amik set yg 5-6 org tu rege RM99 + side dish yg paling famous kat situ.. CRAB SALTED EGG.. kena try la sbb first time kan.. ada la lg akak aku order apa ntah.. pepandai le aku kata..
Betul2 9.30 kena panggil kata meja dah ready so masuk x lama mknn semua dah ada.. apalagi.. belasah ler.. so, pada aku yg bukan selalu pun mkn Chinese Food ni dan tak cerewet sgt psl mknn ni rasa mknn dia SEMUA OK, takde yg tak sedap la pada tekak aku..
So, akhirnya dlm 10.30 kitaorg balik le dgn perut yg kenyang bersama hati yg tenang serta kenangan2 terindah di CHENG HO ISLAMIC SEAFOOD RESTAURANTS.. hahaha..

---> Amy takde la plak mlm td, ingat nak bergambar2 tp xpe la.. lain kali aku rasa aku mesti repeat pegi ini kedai..

1 comment:

Nik said...

CRAB SALTED EGG tu la dieorg rekomen sy makan aritu..tapi abah & mami tak leh makan...
Best ekkk ketam tuh?

Nanti 2nd time visit nk join bley?
hehehe....