Friday, May 9, 2008

WiSE Community Family Day 2008



Tarrikh: 11 Mei 2008 (Ahad) - updated w image
Lokasi: FRIM, Kepong

Jam 7.50am pepagi dah sampai dah tapi hampeh.. sorang AJK pun xde.. so lepak jela baca paper jap x lama zisam n nasrol sampai kitaorang lepak2 la bfast dulu. Aku makan kuih 3 RM1 ngan nasrol, zisam bedal nasik lemak, dia kata smlm x makan.. lapor giler le gamaknya..hahaha.. tapi yg best ada lagi kat KL ni jual kuih 3 = RM1 ek? Kat kg aritu balik 4 = RM1 tp tu kg.. biasa la bg aku.. dah rezeki, kasi bedal je la.. tgh2 layan bfast tu AJK2 dah mula sampai n setup tempat. Aku arrange xtvt je so tlg2 mana yg patut je la kan? hehehe..
Konvoi peserta sampai dekat jam 9am. Patutnya plan asal kul 9 tu nak start xtvt dah so xpelah, bg diaorg lepak2 dulu.. minum2.. bfast apa yg patut. Memandangkan bfast tidak disediakan so memasing bwk mknn sendiri tp mcm biasa ada yg bwk lebih2.. roti canai, nasik lemak, kuih muih.. semua ada la.. kira mmg dah agak dah klu kita prepare pun mesti nnt membazir je..
So, gedebak-gedebuk kul 10.30am baru start acara pembukaan n sesi suai kenal dan akhirnya aku dapat melancarkan xtvt aku jam 10.45am. Dengan tema T.Hunt + Explore Race diaorg start dgn 4 group, satu group 8 org.. perghh.. nmpk jeles plak aku x dpt join wpun aku yg prepare benda2 tuh.. yelah, ni 1st time aku handle benda nih.. biasanya join jer.. dah la lama giler aku x masuk hunt nih.. dr yg kecik2 ofis buat lg la yg besar2 nih.. ingat tahun ni kena aktif balik ler klu x mmg tepu otak. Nak prepare soalan diaorng yg ada 5 ni je pun mcm xde idea. Nasib baik Jumaat tu idea dtg lepas tgk soalan2 hunt yg dulu. Yelah, buat soalan hunt ni bukan boleh main REDAH JER.. bukan mcm buat pantun teka-teki.. semua ada stendet dia.. kang main belasah jer tak best la sbb geng2 WiSE tu ada bbrp org yg biasa join hunt jugak. Lagi satu T.Hunt ni dah masuk kalendar xtvt tahun nih tp x tau sapa yg kena buat soalan.. ni kira pendedahan awal le sblm kita buat yg betul2 hunt nih. Tp yg itu klu aku kena handle jugak mmg kena buat betul2 plan n prep la.. klu org lain buat it's ok..selamatttt.. bole aku join.. hehehe..
Xtvt2 semua berjalan lancar wpun ada yg mcm kelam kabut la berkejar padahal dah bgtau rileks jer sbb xtvt tu semua kat area tu jer.. xed masalah masa pun. So, dlm jam 12pm tu abis semua xtvt.. Alhamdulillah, kejer dah settle. Acara seterusnya.. makan-makan la.. main dish dia BBQ.. ada ayam, kerang, sosej, ikan pari bakar, nasi, gulai ikan masin n nenas... perghhh.. byk gler mknn.. aku belasah ayam, sosej n kerang jer dah kenyang.. x larat mkn nasi dah.. so, lelebih tu tapau le skit utk dinner.. save le skit.. hahaha..
Habis mkn2 acara penyampaian hadiah xtvt, penyerahan DVD pertama WiSE dan ditutup dgn acara wajib.. sesi bergambar.. lepas tu acara bebas.. so, aku, zisam n nasrol pun bergerak ke atas bukit dengan tujuan nak naik jambatan gantung tp baru smpi 2 step trek tangga tu dah xde nmpk trek dah.. mana nak lalu nih? ada yg sesat plak nnt nih.. hahaha.. so, think smart.. kitaorg lepak la main air jap kat atas tuh.. sejukkk gilerr airnya.. best btul klu dpt berendam..
So, dlm kul 2.30pm barulah siap kemas2 utk blk dan akhirnya selamat smpi rmh jam 3.45pm..

So, next xtvt WiSE naik Cameron pada 28 Jun 2008 nih.. yeah.. Cameron.. tungguuu aku datang... yeahhhh... MENUJU PUNCAK.. hahaha...

2 comments:

Nik said...

Bila nak citer ni...
Dah brape hari tunggu ni...
hehehe...

Nik said...

Nak prepare soalan diaorng yg ada 5 ni je pun mcm xde idea.
Nasib baik Jumaat tu idea dtg lepas tgk soalan2 hunt yg dulu. Yelah, buat soalan hunt ni bukan boleh main REDAH JER..
"bukan mcm buat pantun teka-teki.."
semua ada stendet dia..

hmmmmm....