Monday, April 27, 2009

Ole-ole Kuching


Maaf. Patutnya entri ni masuk dulu sebelum yg #1 tu. Adalah sebab musabab nya yg tak perlu dihuraikan. Anggaplah ini intro ya.
Last week aku & family bercuti di Kuching, Sarawak. Empat hari tiga malam jer. Kira acara tahunan la ni cuti-cuti dalam Malaysia. Nak bercuti ke luar negara rasanya macam tak sanggup lagi la sebab MALAYSIA sendiri pun aku tak abis pusing. So, dalam semua negeri kat Malaysia skrg ni negeri yg aku tak sampai lagi ialah Perlis & Kelate jer.. dua-dua nun di atas peta Malaysia. Tapi tu takpelah, bole drive jer.. mmg dlm plan pun nak pegi ngan family adik-beradik.. buat family outing la tuh.
Takpe, skrg ni masa untuk hal Kuching. Bercuti mmg best! Sapa kata bercuti tak best nak-nak aku yg mkn gaji nih cuti aku ditanggung. Maksudnya gaji jalan ler..hehehe. So, perjalanan percutian kalini nmpk tersusun la sikit walaupun takde tourist guide & proper listing plan perjalanan dari hari ke hari sebab semua aku letak kat kepala otak jer..maknanya, bila dah dalam kepala tu bole la copy, paste, move & even delete terus jer..faham ke? lu fikirlah sendiri.. hahaha..
Pengalaman mengajar beb.. taknak jadi mcm g KK last year.. byk masa terbuang kat benda2 yg tak patut, yg boleh plan lebih awal..hmmmm...
Citer psl Kuching ni, aku pernah la sampai kat airport Kuching ni last 3 years..kat airport je sbb masa tu transit nak ke Sibu.. so takleh kuar lah. Masa tu airport tu tgh renovate.. skrg ni dah siap.. nama pun Kuching International Airport.. yg x best tmpt nak check in ngan entrance ujung ke ujung.. huhhh..
Bila nak citer Kuching nih daaa? byk sgt iklan..hehehe.. so, citer details pun x kot cuma aku ringkaskan citer2 tu dgn siri ole-ole Kuching slps ni.. nnt aku citer la bersama gambar2 tu yea.. sekian buat waktu ini.. tbc in #2 & ...

p/s: gmbr kat ats tu gmbr bandar Kuching dari seberang Sungai Rajang.. sungai serawak.. sungai terpanjang di Malaysia di tengah2 bandar Kuching.. kelihatan di situ Restoran Khatulistiwa dan di blkg tu Hotel Riverside Majestic.

No comments: