Friday, April 2, 2010

tiada lg ketawa pagiku..

Aku mula kenal ngan watak Pakcik Din aka Din Beramboi ni masa zaman aku study dulu.. dalam 10 tahun lepas.. masa tu tgh top tape wawancara(skrg kat Era jd sawancara) dgn Pakcik Din tu.. mmg sengal! smpi kitaorg pun tiru suara & buat sawancara kitaorg sendiri.. ahhhh.. teringat plak kat Pyan..roomate aku time tuh.. mmg gila2.. sendiri rekod.. sendiri gelak! hahahahahaha..... smpilah bila Ujang me'visual'kan watak Din Beramboi ni dlm majalah lawak plg top masa zaman tuh.. majalah Ujang... majalah tu dh jd bahan wajib kena beli tiap bulan.. release tension belajar beb!!!

Tak lama lps tu dgr la nama Mior Ahmad Fuad ni tiba2 muncul.. claim yg Ujang guna karakter dia utk watak Din Beramboi tuh.. dgr mcm ada saman menyaman tp aku lost kat situ.. x tau apa jd lps tu ttg kes nih. Majalah Ujang masih jd terhangat di pasaran.. sampailah Ujang buat majalah lain.. LANUN.. tp karakter Din Beramboi dia x bwk.. ditinggalkan dgn majalah Ujang.. smpi lah skrg ni.. masih kekal dgn Majalah Ujang.. yg dh xde.. majalah Lanun.. dan Ujang.. dh senyap dari publisiti.. berita terbaru aku dpt tau Ujang dh kembali bekerja dgn Creative Enterprise.. penerbit majalah GILA-GILA yg top sebelum keluar majalah Ujang dulu.. kira tmpt keje lama Ujang jgk ler..

Berbalik kpd Mior nih.. lps kes ngan Ujang tu dia join THR.. guna karakter Pakcik Din, Shasha dll.. karakter yg sama dia guna dlm Era skrg.. tp xtau la napa xlama kat THR.. lps tu aku x dgr apa2 psl dia.. yg aku perasan dia ada berlakon.. filem Baik Punya Cilok pun dia ada.. byk yg Afdlin Shauki punya product la yg aku perasan.. yg lelain tu aku xtau.. smpile bila dia join Era dgn Aznil.. aku rasa pagi@ERA mcm dh hidup blk.. w'pun ranking top dh jatuh kepada AM Krew@Hot Fm tp aku rasa kalini idea pagi@Era plg best.. mmg bg kena ngan tema.. Riuh Pagi@ERA...

Apapun..mengenang pemergian ke rahmatullah allahyarham Din Beramboi ni.. bila dgr dia kritikal dan tenat aku tetiba teringat 1 siri Gelanggang Raja Lawak yg baru nih.. x sure minggu ke brp.. klu korang perasan, skrg pun ada lagi ulangsiar kat Astro Prima.. masa lps persembahan ALEX.. bila Din Beramboi ni komen ayat dia lebih kurang camnih "Kalau saya dah tak jadi DJ di radio ERA lg nnt sy nk awak ganti sy" pastu Afdlin plak melawak "Sy x tau plak awak nk berhenti jadi DJ ERA.. klu camtu sy nak mintak lah" lebih kurang la camtuh.. ayat tu lah yg aku ingat smpila aku dgr berita kat ERA pg td kata Din Beramboi dah meninggal dunia.. Innalillah wainnailaihirojiun......

TAKZIAH BUAT SEMUA AHLI KELUARGA ARWAH MIOR AHMAD FUAD & JUGA SELURUH WARGA KERJA DI AMP RADIO NETWORKS & ASTRO.. BUAT AZNIL.. BE STRONG MAN!


AL-FATIHAH...

Berita berkaitan:
Din Beramboi Meninggal Dunia
Din Beramboi passed away at Selayang Hospital
The day the laughter stopped
Al-Fatihah



kata aku: hilang sudah seri pagi di ERA....

No comments: