Monday, April 26, 2010

H1N1 lagi!

Ni sambungan citer lepas. Rupanya lps mak, anak plak kena! kalini anak no.2.. umur 5 tahun.. aduyaiiii... kesian.. sedih.. seram pun ada.. dgr kat berita pun dah kata gelombang ke-2 dah start.. kenalah freeze blk xtvt yg memerlukan campur gaul dgn ramai org nih.. hmmm..

ok balik pd citer ofismate aku nih.. korek punya korek rupanya dpt tau dah punca dari mana yg family dia diserang H1N1 nih.. ceritanya bergini.. lebih kurang seminggu sebelum wife dia kena tu.. diaorg ada p holiday kat PD.. pagi masa nak balik tu waktu nak p bfast di cafe Hotel tu.. ada la satu group tourist dari Chinese tgh mkn kat situ.. ramai jgk le smpi member aku kata penuh la cafe tu ngan diorg jer... mula2 mmg dia nk cancel dh nk bfast tp wife dia kata lapar.. so go on jela.. blk dr PD tu dia kata wife dia mula rasa x sihat.. sampai le confirm positif H1N1 lps tuh..

So moralnya.. bkn je tourist.. mana2 tmpt yg ramai org mmg klu bole elak.. elakkan.. lg2 org yg berisiko tinggi mcm org yg ada mcm2 sakit, pregnant woman dan jgk baby.. ishhh.. member aku ni ada sorang baby.. risau lak aku...



kata aku: HATI-HATI KAWAN-KAWAN!!!

No comments: