Saturday, July 2, 2011

New Muvee: TRAN 3 Dark of the Moon


Transformers 3: Dark Of The Moon - Earth's Last Stand

Adoyaiii.. brp byk tajuk daaa? hahaha.. tiap kali tgk muvee nih kt wayang, mmg rasa berbaloi2 sgt! Yelah, bayar rege yg sama utk muvee kurang 2jam dgn muvee yg dkt 2jam setengah mcm nih.. berbaloi2.. tp bkn nak cter psl rege tiket pun.. nk cter psl muvee la ofcoz. Ni pandangan peribadi aku lah ya.. klu kot2 ada yg xsetuju ngan aku tu komen & ego masing2.. xde kena mengena ngan aku pun. Lantak la org lain nk ckp cter Transformers ni gagal ke x, pada aku klu dh nama pun cter transformers tu smua2 best! Yg kata xbest ke gagal tu korg tau x yg penerbit, pelakon & krew2 diaorg xpernah gagal dpt untung? kita dpt apa? nk bising2, kepoh2 kata cter org gagal ke apa kita dpt apa2 ke? x kan? hahaha.. so, pada aku selagi aku tgk kat wayang tu x tertido tu(ada kes! hahaha).. oklah tuh.. so far camtulah ya.. sbb aku klu nk tgk muvee kt wayang ni mmg memilih.. so yg jd tertido tu mmg salah pilih la tuh! hampeh! hahaha..

Balik pd cter Tran 3 nih, aku harap la sesapa yg ada anak kecik lg tuh xyah la ajak tengok. patutnya versi Malaysia ni kena potong la part awal ngan last tuh. Haih.. aku tau le tu antara bahan penarik cerita tp utk tayangan Malaysia ni LPF potong le skit.. kesian la tgk org2 yg bwk bdk kecik kt wayang tuh.. malu ngan budak2.. mmg le PG13 tp tulah.. benda2 mcm nih xnak potong/buang/haram.. yg pakai t-shirt plak kena tangkap.. xke mengarut camtuh? arghhh... korang semua dah besar dah boleh pikir sendiri lah.. pandai2 le jaga diri!

Bab cter kalini mcm ada prekuel skit. Cter asal usul kedatangan robot2 ni ke bumi. Siap kaitkan ngan Apollo 11 plak. Tp yg pelik x cter plak camna decepticon & geng bole selamat? bukan last cter dah mampus kena bunuh ngan Optimus Prime ke? kan? huh!

Keseluruhan mmg TerBAEKK! selama 152 minit tayangan tu panggung xpernah sunyi.. action memanjang! BEST! BEST! BEST!



Like I Care: antara cter Transformers terBAEKKK setakat nih!

No comments: