Wednesday, July 16, 2008

Debat dan Isu Semasa


"HARI INI MEMBENTUK KERAJAAN, ESOK TURUN HARGA MINYAK"

KOMEN:
50 Sen! Itu harga penurunan permulaan yg dijanjikan oleh PR bila dapat memerintah Malaysia mengikut harga minyak terkini dunia...emmm...boleh ke? So, dengarlah aku hujah2 yg diberikan mlm tadi...

Ada perbezaan JAWAPAN DENGAN FAKTA vs JAWAPAN UNTUK AUTA
Dah diingatkan jgn LARI dari tajuk, soalan tak dapat jawab tapi pi CORNER serang personal? Aku menunggu jawapan2 yg penuh dengan fakta dan professionalisme tapi apa yang aku dapat? Patutlah kerajaan kena hentam je sekarang? Dah le semlm sangkut kat JAMMED psl diberitakan ada perhimpunan dan rusuhan di Parlimen tp jawapan Menteri pun tak disertai fakta yang sahih.. dan malangnya menteri tu org kampung aku la pulak..waduhhh.. malu gue...

Menyentuh semula Debat mlm tadi, masih terngiang2 lagi ayat ni di telinga
"Di VENEZUELA INFLASI TINGGI, HARGA MINYAK RENDAH ... di MALAYSIA negara tercinta ni INFLASI TINGGI, HARGA MINYAK PUN TINGGI"

So, apa yang dia buat tahun 2008 nih? Lu pikirlah sendiri.. Assalamualaikum!

p/s: Mungkinkah ini kali TERAKHIR kita dapat lihat DSAI muncul bebas di TV? Kita tengok dlm bbrp hari ni.. ntah2 ptg ni DSAI dah ke 'DALAM'.. Inilah Malaysiaku....

No comments: