Wednesday, April 16, 2008

Oh Lelaki!

Mungkin ada sst yg aku nk 'elaborate' skit ttg LELAKI.. tetiba ada mood nak bercerita.. tp sebelum tu nak tgk lirik lagu ni dulu:

Lebih tua dariku
Harap sabar menunggu
Kepulanganmu ku tunggu
Bukan maksudku mendiam
Tiada niat menyimpan dendam
Hakikatnya rindu yang mendalam
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua

Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Aku amat merindui kamu
Pagi yang gelap
Kini sudah terang
Aku adikmu
Dan engkau abang
Inginku ulang ke masa dulu

Tak akan putus hubungan kita
Tarik nafas lega kerna aku tak apa-apa
Jalan ini kan membantu
Hari esok siapa yang tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua

(c) Song from Hujan - Pagi Yang Gelap

Sbnrnya, lirik ni klu x silap la mengisahkan ttg hubungan adik & abang.. cerita keluarga la..
tp pd aku cerita ni amat universal, boleh jugak kita andaikan utk sahabat2 tak kira sesama lelaki, sesama perempuan ataupun lelaki dan perempuan.

Dlm hubungan pasti akan ada elemen2 gaduh, baik, merajuk, gembira, rindu, dendam.. semua2lah yg berkaitan.. so, bila sst tu hubungan tu kita boleh takrifkan sbg CINTA? Emmm... senang je pada aku, walau betapa 'caring' nya sorang tu terhadap kita, x semestinya dia CINTA kan kita.. ORANG LELAKI mmg susah nak lafaz kat CINTA tp klu dia betul2 CINTA dia mmg cuba tak akan mengecewakan hati perempuan yg dia CINTAi tu..
Masalahnya, bila perkataan CINTA x dilafazkan akan timbul pelbagai andaian.. Betulke dia CINTAkan aku? Betul ke? Betul ke? Mcm2 andaian.. so, kalau boleh.. perempuan ni bg la hint2 soalan yg perlu utk kepastian.. tak guna sst hubungan yg lama yg penuh dgn kebahagiaan tp akhirnya baru kita realize sbnrnya hubungan tu cuma sbg SAHABAT.. ADIK & ABANG.. TEMAN TAPI MESRA.. bila dah smpi masa tertentu kita kena pastikan halatuju hubungan tu, betul.. takkan perempuan yg kena tanya tp mcm yg aku kata td, LELAKI mmg susah nak cakap benda2 BUNGA mcm di atas tu, perempuan kena bg 'indirect question', kata orang berlapik la skit.. bila tak tentu halatuju tu yg at the end.. FRUST MENONGGENG.. sapa nak jawap? nak tanya apa lagi? klu tanya pun x guna.. nak tanya jugak.. jwpnnya .. errr.. ada soalan lain tak? suka? puashati? bak kata Nabil: Lu Pikirlah Sendiri!

So, kesimpulannya.. pastikan matlamat sst hubungan tu dulu sebelum kita teruskan.. dan kalau segala matlamat yg kita impikan dari hubungan tu tak tercapai, janganlah bersedih adikku.. pagi yg gelap kan terang juga akhirnya...

OK ke ayat aku ni? emmm.. OK LAH TU... hehehe..

3 comments:

Nik said...

Tiap2 hari kuar umah memang hari masih gelap...dok dalam opis pun tak nampak cerah ke tak sebab tak dok sebelah tingkap...kalau kena OT, balik malam..hari tetap gelap..
macam mana???
hehehe...

like the song anyway...

mr reef said...

tak dapek nak nolong eh...

Nik said...

dah tolong pun...
tolong bagi nasihat....

: )