Tuesday, April 29, 2008

SAHABAT

Semalam hari Isnin..hahaha.. mcm mana nak mula cerita ni? OK, semalam mmg hari Isnin, harini hari Selasa. Esok pagi ada game 2nd rd CL semis - MU vs BARCA. Khamis pagi satu lagi game yg ditunggu-tunggu - CHE vs LIV.. yeah.. hopefully dapat cecah Final this year n of cause CHAMP! Nmpk gaya tengok kat kampung le psl esok keje sekerat hari terus blah balik kampung.. no hal.. thats y balik tghari, klu x plan blk lps opis hour je.. bajet2 smpi kg bole terus tengok game tp memandangkan ini klu jd mmg first time le blk kg drive memalam ni so batalkan la dulu hasrat tu.. maybe can try next time. Dulu2 biasa la travel memalam tp ngan member, so dia yg drive kekadang tukar2 tp kalini sesorng je.. so kena try dulu OK ke tak. Drive memalam ni sbnrnya lg ok, cuaca pun ok..sejuk.. pastu keter pun lebih rileks je meredah mlm.. klu siang ni dgn cuaca panas la jem la kan.. lg satu dulu pernah travel memalam naik motor.. dr JB ke KL.. hahaha.. masa tu ngan si Zack ni naik Honda NSR150.. masa dia bwk tu aku duk blkg.. lenguh gak la badan.. dia bwk dlm 140-150 tp bila tukar driver.. aku lenjan smpi 180..pastu belasah lane kanan..hehehe..giler betul..tp mmg x rasa apa pun..x rasa la laju bebenor..mayb psl motor tu mmg power la kot.. tu pun aku rasa bole cecah 200 tu cuma x brp berani le.. keter pun paling berani aku lajak smpi 160 jer tau..hehehe..takpelah, zaman tu dah berlalu...

OK.. semalam.. malam tadi la layan drama Impak Maksima.. biasala mlm Isnin.. org minat keter ni mesti la layan citer2 camni tp drama ngan Filem dua2 aku dah tengok tp aku rasa drama lebih ok la.. filem dia mcm citer psg siap jer.. tp heroin aku lebih suka heroin filem.. si Yatt tu, alah klu tgk citer Bella ptg2 tu kenal la yatt tuh.. dulu masa jg hos Joran Ria kat astro tu xde la nmpk cunnn..nmpk kasar jer tp bila masuk filem.. masuk drama lain la plaks.. yelah.. mekap tebal kan? hehehe.. nak citer pasal episod smlm tuh tp meleret-leret plaks..biasalah, dah dpt idea ni sumer2 nak di ceritakan.. hahaha..

Mlm td punya citer..start dr awal ada action drift skit gedebak-gedebuk smpi la scene si ayie ni kat hospital tgh borak ngan Loyai, kwn baik dia yg sama2 masuk spital psl kena belasah ngan Zul n the gang.. Ayie ni mula nasihat Loyai x yah carry on ngan Eva, x-gf ayie ni psl ayie kata dia kenal Eva n x nak kwn baik dia ni keciwa la akhirnya.. tp bila si Loyai ni kata dia amat confident Eva ni x kan tinggalkan dia.. ayie ni pun kata "takpelah, asal ko bahagia.. aku pun tumpang bahagia".. tu satu.
Scene satu lagi kat Spital jugak, Ayie ni tgh berangan mayb psl frust kot Eva dah terlepas dtg le Eva ni.. dan Ayie pun kata "Eva, I harap U x sia-siakan Loyai" .. perghhh.. mcm x kena jer.. lps tu lps Eva ni janji2 kat Ayie ni dia pun tanya Ayie.. Ayie buleh jadi abg angkat I tak? Bila Ayie ni kata bole masing2 pun suka.. tgh suka2 tu dtg la Hanim yg tgh excited nak jumpa Ayie ni ternmpk la adegan mesra tu.. lps Eva blah dia jumpa la Ayie yg mcm terkejut tuh & Hanim terus tanya "kenapa ayie x nak beritahu Hanim Ayie sakit?" Ayie jawab sia takde apa2 lgpun dah ada org jaga dia.. Hanim tanya yg td ke dan di iya kan oleh Ayie. Bila Hanim tanya dia tu sapa, Girlfriend jawap Ayie.. okeh, abis episod smlm.. sambungan Isnin depan..hehehe..

Ringkasan citer tu adalah Ayie ni sangat sayangkan nilai PERSAHABATAN dia dan kawan2 nya.. dlm kes Loyai, sahabat karib sejak dari kecik tu.. dia sanggup la lepaskan Eva tu kat member dia ni wpun org kutuk2 kata beauty n the beast kat couple tu. Kes Hanim plak, wpun dia tau Hanim tu suka kat dia tp psl dia jugak tau Abu, kwn sekampung Hanim pun dah lama memendam rasa ngan Hanim tu dia terpaksa bohong kata dia dah ada girlfriend.. niat dia nak Hanim tu terima Abu la..

Moral of the story is ada lagi ke org mcm Ayie di dunia ni? Ada la kot tp aku rasa dah makin pupus.. nilai persahabatan ni mmg sgt besar.. kekadang mmg kita perlu korbankan sst demi persahabatan.. nilai persahabatan ni tak kira la sahabat ke kekasih ke suami/isteri ke lebih kurang sama jer.. kalau betul kita anggap seseorang tu sahabat kita, kita akan seboleh-bolehnya cuba memahami dia.. berkongsi suka dan duka bersama.. barulah namanya SAHABAT SEJATI.. tak guna ada kawan kalau tak digunakan sepenuhnya.. maksudnya jadi tempat kita meluahkan segalanya.. masalah tak kan selesai kalau tak diluahkan.. diceritakan.. luahkan semua at least kurang sikit bebanan perasaan tuh.. whatever happened, pls remember.. u have a SHOULDER TO CRY ON.. mcm lagu la pulaks.. hehehe..
I have to tell this.. aku dah pernah lalui pelbagai masalah dan tak mustahil akan berlaku lagi sebab masalah tak kan habis.. kita sbg manusia ciptaan Allah ni akan sentiasa diuji.. Allah jadikan lelaki dan perempuan adalah untuk berkongsi kebahagiaan dan Allah juga jadikan nilai persahabatan ni untuk kita semua praktik kan.. INDAH kan ciptaan Allah.. Subhanallah..

So, fasa pertama aku dah luahkan di sini maksudnya aku dah kurangkan bebanan kat benak fikiran aku.. sebab aku selalu tengok citer2 kat TV ke wayang ke tanpa fikir semua ni.. bila dapat sst ni aku luahkan la apa yg aku rasa mmg patut dikongsi bersama.. hrp dapat manfaat pada aku n sesiapa yg sudi baca tulisan aku yg seadanya ini.. hehehe.. ayat meraih undi nih.. hehehe..

1 comment:

Nik said...

Semalam hari senin
Hari ni hari selasa
Semalam otak sangat fenin
Hari ni otak dah selesa

TQ...