Friday, June 12, 2009

dari Jerebu ke Jelebu


Jerebu: Cheras, Pelabuhan Klang di tahap tidak sihat
Jun 12, 09 4:51pm
Bacaan indeks pencemaran udara di Pelabuhan Klang adalah 138 berbanding 125 sebelum jam 11 pagi ini.

Bacaannya di Cheras pula ialah 107.

Manakala 30 kawasan lagi diklasifikasikan di bawah bacaan sederhana, termasuk di Nilai, Petaling Jaya, Kajang Country Heights, Shah Alam, Putrajaya dan Batu Muda di Kuala Lumpur.


baca seterusnya kat sini
updated 12/06/09

Mmg kat area ofis aku nih dh nmpk sgt teruknya..tghari td masa jalankaki ke Masjid Negara melalui Dataran Merdeka tu pun biasanya punya la terang ngan cahaya matahari tp gelap jer..mcm mendung tp panas tetap sama..mmg berpeluh jantan(of cause ler..xkan betina pulok..hahaha) la pegi ngan balik td..xpelah tang peluh tu tp yg risau jerebu nih..so sesapa yg riding motor la especially tu pakailah penutup mulut, x kira la mask ke apa ke janji tutup sbb bkn saja asap..habuk2 mmg bahaya time jerebu nih.
Yang duk area2 panas tuh jaga la diri..kalau xde keperluan xyah le keluar mana2..rehat banyak2 tau! awak tu dahler x brp sihat kan? hehehe..

Yg Jelebu tu sebenarnya ada jemputan kenduri kawen kat Pasoh 3 Sabtu nih.. bukan kat Jelebu pun.. area Kuala Pilah dah tu tp still kat N9 kan? hahaha.. tp rasanya aku x pergi sbb parents aku ngan abg aku je pegi wakilkan. Lps kenduri diaorg nk dtg tgk adik aku kat Nilai pastu tido kt rmh akak aku kat Bangi. So, nnt aku lepak rmh kakak aku jela.. x tau le mlm tu nk mkn beramai2 di luar ke apa.. x plan apa2 lg..xde idea lg sebenarnya nk watpa? nk mkn sate kajang mcm dh bosan jer..tgklah nnt bincang ngan kakak aku...bestnya nk jumpa my parents...rasa mcm dah lama sangat la x jumpa....ngada2 la pulok..anak bongsu lelaki la katakan..hahahaha...

kata aku: Hari Bapa next week kan?

2 comments:

Nik said...

Jerebu ekk kt opis?
xperasan, xkuar opis lgsg lunch time td..kena jaga kaunter..huhu..
Ada pembakaran terbuka kt mana2 lagi ke?

mr reef said...

tula kat indon tuh..penat bg link tp x bc..apadaa..