Friday, June 26, 2009

Terkini Jumaat

Berita kematian

Dlm negara
Menerima berita mlm td, bapa kepada Saudara Sallahudin Ayub(Naib Presiden PAS), meninggal dunia malam tadi. Difahamkan jenazah akan dikebumikan di Pontian sebelum solat Jumaat pagi ini.

Lagi berita di sini.

Luar negara
Michael Jackson is dead
'King of Pop' Michael Jackson is dead

Bekenaan Michael Jackson ni, rasanya mmg dia dah convert to muslim. Kalau betul dan semasa dia meninggal dia masih seorng Muslim, alhamdulillah. Mmg lagu-lagu di zaman MJ ni kebanyakannya best2.. dari album awal2 mcm lagu Beat It sampailah ke zaman lagu You're Not Alone..yg baru2 aku x brp tau.. haa.. ada satu lagu lagi..berkenaan dengan Islam.. Give Thanks to Allah.
Dlm byk2 lagu, sebenarnya lagu Heal The World adalah lagu pertama MJ yg aku tau nyanyi dan hafal. Psl apa lagu tu? sbb lagu tu lagu yg English Teacher aku ajar masa darjah 5 dulu..klu x silap aku la.. nama Teacher tu aku dah x ingat dah tp mmg masa tu satu kelas mmg boleh nyanyi la lagu tuh.. dan mmg sedap pun lagu tuh..kan?

So, apa-apapun..sesapa umat Islam yg meninggal pada hari Jumaat mmg sangat2 beruntung..dilepaskan seksa kubur..insyaAllah..Innalillah...

SEMOGA ROH-ROH MEREKA YG TELAH MENINGGAL DUNIA DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG2 YG BERIMAN..AMEEEN...

AL FATIHAH.

No comments: