Monday, September 14, 2009

Break Fast/Buka Puasa

Salam Ramadhan Kareem.

Ramadhan tahun ni setakat hari ke-24 ni nmpknya takde pembaziran berjaya dpt aku lakukan dlm berbuka puasa..alhamdulillah.

Tahun ni jgk aku berjaya menolak jemputan berbuka puasa di hotel yg x byk sgt tahun ni tp still boleh menggoda jgk la klu jemputan tu dtg pd selain bulan puasa. Ntahle..dah 2 tahun aku malas la nak join berbuka kat hotel nih. Mmg la free tp mknn byk sgt so aku kadang2 tu smpi x reti nk mkn apa.. nak2 yg ada tema selain Malay nih..mmg failed la..dh tekak pun tekak melayu.. mknn lain mmg le x sesedap mknn melayu..mkn mmg mkn tp jd x puas le..tu yg kadang amik tp mkn sikittt jer..x ke membazir namanya tuh? tu salah satu sbb aku malas nk join tuh..lagi satu klu dh berbuka kat hotel nih blk rmh mesti letih smcm.. maybe psl mkn byk kot..selalu la miss terawih klu p buka kat hotel nih..huhuhu..

Tp sebut berbuka puasa kt hotel nih..ni zaman tgh rajin ler..bole kata tiap2 minggu ada 2-3 jemputan..boss ajak.. ikut jela kan? kekekeke.. dlm byk2 hotel tu aku rasa yg aku serasi kat Hilton PJ, Restoran Paya Serai..fuhhhhh... dhle mknn byk..pastu byk yg sedap lah.. perghhhh... mmg klu kt situ aku xkan tolak punya..

Lg satu, hotel yg ada menu special yg aku suka jgk kat Hotel Armada, PJ.. menu special dia Roti Canai Durian.. sampai skrg ada lagi menu tuh.. must try! pasti mahu lg...kekekeke... selain drpd tuh.. mknnn mmg byk.. harga pun cekik darah punya harga tp mknn.. hmmmm... lu pikirlah sendiri!

Tula dia..apapun yg kita nak mkn jgn le smpi membazir..lebih2 lg dlm bulan Ramadhan yg mulia nih. Lg best buka kt rmh sbnrnya w'pun cuma dgn Maggi.. dari kita membazir x tentu hala.. kan?

hmmm..tp tiap tahun w'pun x buka kt hotel tp still jgk ada berbuka kt luar,,mmg rutin tiap2 tahun.. minggu pertama kt rmh akak kat Bangi, minggu ke-2 ngan kwn2 ITM kt Putrajaya, last week rmh akak kat Gombak, Sabtu this week buka puasa WiSE kt Bangi dan Ahad kat rmh akak kat Klang dan diakhiri ngan buka @ kampung.. hepi ending.. yezza! kekekeke...



kata aku: takde sapa nak ajak berbuka kat Hilton PJ ke minggu2 akhir Ramadhan ni? ;)

No comments: