Wednesday, March 23, 2011

Muvee PANAS!!!

From Langkasuka to Unknown.

Kembali ke minggu tayangan pada awal bulan Mac yang lalu.. iye.. ini bukan kisah tanyangan di Carcosa Seri Negara smlm ye.. ini tayangan wayang yg SAH di pawagam.. wayang smlm kena cter lain... off rerecord :P



Antara entri yg aku terlepas adalah sesi tengok wayang 2 cerita ini.. Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) dan Unknown.
Dimulakan dgn HMM. Karya yg dikatakan terHEBAT dari anak Malaysia setakat ini dgn kos mengjangkau RM8 juta! satu angka yg besar utk sebuah filem di Malaysia.. tp nama pun filem epik. B4 this cerita epik Puteri Gunung Ledang(PGL) pun kos dekat RM4 juta.. tu x byk melibatkan CGI tuh.. so compare dgn HMM nih confirm lah kos akan lebih.

So, kisah kos2 nih aku xnak citer lebih la.. ada aku kesah kan? hahaha.. yg penting hasilnya setelah 2 tahun terperap utk settlekan CGI tuh aku rasa....... berbaloi dan tak. Berbaloi kalau dpt untung atau balik modal.. TAK berbaloi kalau modal pun tak lepas.. betul la.. kata org niaga, mestila mau untung! dari segi cerita pada aku nampak biasa je.. tp appearance mmg nmpk hebat beb! mcm tgk cter omputih siuts! awal2 cter xperasan pun cter ni sbnrnya cter dari Malaysia! hebat x hebat la hasil kerja Yusry & the geng nih.. cuma jln cter aku rasa kurang menarik la.. pada aku la.. patutnya bykkan sikit elemen Melayu.. pastu elemen humor pun kena lebih sikit lah.. xdela nmpk tegang sgt tengok cter nih. aku taula cter epik tp xsalah selit unsur humor lebih skit.. alah cter je.. add on value tuh! alang cter hantu pun dah ada nama cter hantu komedi.. apala salahnya jd epik komedi.. sikit je.. bkn semua.. ye tak? eh.. jgn marah org2 film.. ni pandangan penonton biasa mcm aku jer wei... tak taula penonton lain.. ye tak???

Yg pasal elemen melayu tu mmg betul x byk.. maybe psl filem ni dipasarkan ke luar negara jgk.. strategi la kot.. tu yg hero pun muka mat saleh.. kesian hero2 malaya nih.. muka korang xbole wat untung la tuh.. hehehe..

Tp yg best aku tgk cter HMM ni masa kat Sabah. 1st day tayang tu 10hb Mac. Aku beli tiket jam 8pm, tanyangan kul 9pm.. pilih2 seat baru ada 2 seat yg dah kena beli.. best gler!!! aku rasa kalau kat KL x dpt beb! tp masa tayangan ok le ramai jgk.. dlm 6 row ke atas la penuh.. ok le tuh.. maybe bukan hari cuti bah.. tu yg x ramai.. kot ler...

Apapapun.. All the best to HMM! semoga dpt untung ler ye...



Next. UNKNOWN. Cter ni nak tgk kat Sabah arituh tp psl masa tu lum tayang lg tu yg last week baru dpt tgk kat KL nih.. tiket RM11 le pulak! aku ingat psl cter baru rupanya tak.. mmg normal price.. malu jer.. hehehe.. klu kat Sabah bole tgk 2 muvee tuh! hahaha...

Unexpected! mmg lain dari jangkaan aku. Aku ingat mcm cter org yg lost identity mcm cter2 sebelum ni.. hmmm.. The Net kalau x silap ler.. rupanya bukannnn... okle.. tp cter ni xleh nak expect action yg byk le sbb tgk hero ler.. klu hero slim2.. mantop2 mcm J.Stratam bole le.. complicated skit le.. bygkan tgk hero pening dgn kita yg tengok pun pening.. tp best la.. at last ada conclusion.. bkn mcm I'm No 4... cter x abis! siuts.. ada sambungan le tuh nnt.. tp I'm No 4 mmg terBAEKKK! aku mesti tgk sambungan dia... series!!!

eh terlajak plak.. overall okla dua-dua cter HMM & Unknown.. pegi la tgk.. xrugi pun.. dan dijamin x tertido la.. unless mmg korg btul2 ngantuk & x cukup tido... dh tau x cukup tido jgn le tgk.. ye tak? hahahaha...




Like I Care: aritu TERtengok cter The Rite... rasa menyesal plak tengok... huhuhuhu...

No comments: