Monday, August 24, 2009

Diari 3 Ramadhan

Salam.

Alhamdulillah..dah masuk 3 Ramadhan 1430H..ada lagi 27 hari nak Raya.. maknanya.. byk lg masa nk merewang di Bazaar Ramadhan..kekeke.. taklah.. tahun ni aku x teruja sgt nak merewang2 pi Bazaar Ramadhan nih.. kan mcm2 skrg nih.. ngan Selsema Babi la.. jerebu la.. so malas nak p tmpt yg ramai org terutama skali d waktu org akan ramai ada waktu tuh.. maksudnya apa? maksudnya.. bole je nak pegi tp waktu org x ramai..hmmmm...kekekeke..

Biasa kalau bulan puasa(bulan x puasa daaa..kekeke..) benda yg byk skali org citer mestilah psl mknn berbuka..tmpt berbuka..dan diakhiri ms ujung2 nnt persiapan raya kan? xpelah.. tu org pompuan punya cter biaq pi la depa nak cter..biasalah tuh..

Harini smpi ofis awal wpun keje mcm biasa dan kuar pun mcm biasa..jgn clear drpd biasa..mayb 1st day puasa di hari bekerja ramai yg cuti dan of coz.. cuti sekolah jgk menyumbang kpd jln yg x sesak..time blk x tau lg camna sbb ada waktu bekerja fleksi bulan puasa nih..hrp2 x le sesak sgt dan hrp2 xler mcm Jumaat lps..nk kuar carpark pun berejam..seb baik aku mengambil lgkh yg agk bernas pd aku dgn p lepak2 minum2 sambil tunggu jln clear baru aku blah..bernas bukan? kekekeke...

Jadinya..apa aku nak cter ek? xde apalah..cuma tiap kali masuk bulan Ramadhan nih aku akan set personal target..tahun lps target x miss terawih ngan ngaji atleast 1Ain tiap hari..at the end ter-miss jgk terawih 2 mlm.. ngaji? byk gak hari..kekekeke.. tahun nih? kena kotakan target tahun lps la bang.. dh buat target tp x capai mana bole! walauapapun kenala capai.. ni baru masuk 2hari posa hampir2 nak miss jgk smlm nih tp kena gagahkan jgk le wpun misi smlm kul 2am baru setel..kena buat!

so..so far aku buat yg tu dulu la.. ops lupa.. lg 1.. target kena byk kan sedekah la.. aku ni kedekut sbnrnya..kekekeke.. so kena la start2 biasakan bersedekah di bulan Ramadhan nih.. hrp2 dpt dibiasakan di bulan2 seterusnya.. insyaAllah.

No comments: