Sunday, August 30, 2009

Kuil dan Kepala lembu

Astaghfirullahalazim...apa nak jadi dgn bangsa melayu Islam kat Malaysia arini? Kalau nak berdemo pun jgn le sampai memijak-mijak kepala lembu yg tak berdosa tuh..apa simbolik dan tujuannya? Yg nak diperjuangkan tu ialah nak suruh pindah cadangan asal kuil tu ke tmpt lain..yg kononnya skrg ni dkt dgn kwsn perumahan penduduk which is FINE for me..aku x tau la kebenarannya tp tang demo dan provok mcmtu mmg aku sangat-sangat TAK SETUJU..aku rasa pihak yg ditentang..kaum Hindu akan TERASA sangat dgn penghinaan mcm tu..lembu adalah simbul kesucian bg agama mereka..kalau dah dipijak-pijak kepala lembu yg masih berdarah apakah maknanya tu? bukanke tu semua satu provokasi nak mengapi-apikan semangat 1Malaysia yg megah dilaungkan oleh PM baru kita?
Apapun jwpn penganjur dan polis..mmg aku terkilan sgt sbb di bulan Ramadhan yg mulia ni perangai mereka2 ini dah jatuhkan maruah umat Islam seluruhnya di Malaysia nih! U should responsible for all this thing! hrp pihak2 yg berkepentingan terutama pihak yg merancang provokasi sebegini INSAFlah.. dan betulkan balik keadaan! klu nk berkuasa semula pun bukan dgn cara nih!
Semoga tiada lg kes-kes sebegini di Malaysia ini...dan tidak akan berlakunya lg pertumpahan darah spt 13 Mei 1963.. amin...


Berita berkaitan:
Penganjur: Kehadiran kepala lembu satu misteri
Polis mohon maaf, janji bertindak pantas
Kerajaan Selangor kutuk bantahan provokatif bina Kuil
Khalid calls for town hall meeting after cow head protest
Kepala Lembu Berdarah: Usaha Umno jatuhkan kerajaan Selangor


Ini penjelasan dari MP Shah Alam

Persoalan kuil Seksyen 19 dan tindakan Pewaris
OGOS 30 — (Artikel ini diterbitkan pertama kali pada Jan 10, 2009)
Kerajaan Barisan Nasional (BN) telah meninggalkan banyak perkara yang perlu diperbetulkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat (PR) selepas kami mengambil alih. Selain dari penyelewengan dan salah guna kuasa yang menjadi bagaikan “signature” BN, terdapat juga persoalan projek-projek terbengkalai, projek-projek di lereng bukit yang tidak patut diluluskan tetapi diluluskan, penduduk rumah setinggan, kemiskinan bandar dan “lain-lain”. Di antara yang “lain-lain” itu adalah persoalan kuil-kuil yang bertaburan yang telah tidak diurus dengan baik apatah lagi bertanggung jawab oleh BN.


read more here



kata aku: nak letak gambor pun aku x sanggup!

No comments: