Monday, January 18, 2010

$aBTu iTiew...

Pagi2 dh dpt sms, kereta boss kena curi... lagi? Bila aku call dia gelak2 jer.. dia kata anak dia pun heran napa abah dia gelak plak? Yela..dah hilang, klu nangis pun benda dah hilang nak wat camna? tu boss aku kata la tp sebenarnya boleh la usaha lg nak cari. Cuma pasal dia pun dah pernah hilang kete lg mahal sebelum ni so dh mcm pasrah pun ada. Maybe org yg sama yg curi nih.. kot? Kesian pun ada jgk sbb kete baru nak masuk setahun 21hb ni.. x tahu lah.. mayb boss aku ni kena muhasabah diri kot2 ada mana2 yg x betul.. peringatan untuk aku jgk nih.. hmmm...

Sebenarnya Jumaat lps ofismate aku sorang ni ngadu rumah dia kena pecah masuk. Area yg sama ngan rmh boss aku tu.. Bdr Tun Hussein Onn, Cheras. Kebetulan plak henpon dia tertinggal kat rumah so abislah henpon itu.. tp yg baiknya brg2 kemas yg byk tu selamat.. dia kata dia bayar zakat emas tu.. alhamdulillah..



kata aku: semua yg berlaku ada hikmahnya.. cariklah hikmah itu...

No comments: