Monday, January 4, 2010

azam baru

Mmg setiap tahun baru, benda yg biasa org sebut adalah azam. Ada yg kata tu benda wajib..ada yg kata boringlah azam2 nih..apa nak ikut2 org berazam klu kita x ready pun nak ada azam.. atau mmg kita takde azam apa2 pun kan?

Boring? Apa nak kesah psl boring klu benda tu baik.. btul x? Mcm smlm aku tgk AM Max kat TV3 psl xtvt pg Bernard Chandran. Dia kata setiap pagi bfast dia cuma oat ngan banana jer. Kwn dia tanya x boring ke mkn benda yg sama setiap hari? Dia jwb mcm tulah.. klu benda tu baik utk kesihatan dia napa dia nak boring...hmmm.. AGREED!

Bila kata azam, pada aku itu adalah matlamat apa yang aku nak capai pada tahun yg diperkatakan. Matlamat pada aku sangat penting utk diusahakan hingga tercapai.. dan utk mencapai matlamat tu tentulah kena ada perancangan yang rapi.

Bila perlunya perancangan yg rapi, tentulah ianya bukan boleh dibuat "camtu" jer.. prinsip aku klu perancangan mmg perlu ada langkah2 yg betul yg perlu diikuti. Paling tidak aku nak setiap langkah tu menghasilkan improvement.. tak kiralah sikit ke byk.. at least ADA improvement.

Yeah..mayb ada matlamat yg pd asalnya nampak mcm remeh tp pada aku seremeh mana matlamat tu plan kena ada.. samada plan ringkas je ataupun plan yg teliti, pendek kata semua benda kena ada plan.. klu x hasilnya nnt wpun berjaya dicapai mcm x 100% lah.. begitulah apa yg org kata azam menurut falsafah hati aku.



kata aku: azam..azam dan terus berazam! eh, Mohd Azam cuti la arini..hahahaha...

No comments: